Ullman PRs nyårskarameller 

Så har ännu ett år på Ullman PR lidit mot sitt slut. Året 2018 har kanske varit ett av våra bättre år och det är mycket som har hänt. Nu ser vi fram emot ett 2019 med nya utmaningar och möjligheter.

I januari, efter avslutad praktik anställs Felicia som PR-konsult på Ullman PR. Samma månad ansluter även Josefine till firman. Felicia med en journalist bakgrund och Josefine som studerat PR på Stockholms universitet.

Under våren stod Ullman PR inför många spännande uppdrag med både nya kunder och projekt. Tidigt under våren börjades planeringen inför sommarens Almedalen där man hade uppdrag åt flera olika kunder.

I juni månad åkte VD Harald tillsammans med Felicia och Josefine till Rom för kongress med det internationella PR-nätverket 3AW. Under kongressen möttes PR-konsulter och marknadsförare från hela värden för att dela med sig av kunskap och erfarenhet. De fyra dagarna innefattade spännande workshops, intressanta föreläsningar och en hel del nätverkande.

Strax efter hemkomst var det dags för Almedalsveckan. Här anordades en hel del lobbying och möten för diverse kunder. Årets största uppdrag var till kunden Skyddsprodukter i Sverige AB som tillsammans med Civilförsvarsförbundet ville lyfta frågan om civilförsvar och behovet av skyddsrum i Sverige. För att uppmärksamma detta ställdes det ut en container, i form av ett skyddsrum, vilket fungerade som en simulator där besökaren kunde uppleva känslan av att vara i ett skyddsrum när kriget kommer. Projektet blev mycket uppskattat och uppmärksammades inte bara i media, utan tilldelades även Dagens Opinions pris som Innovativast i Almedalen.

I en intervju med P4 fick Ullman PR fick även agera som experter ur PR-synpunkt.

Efter en välbehövlig semester välkomnades Gunnar Axén som seniorkonsult till Ullman PR. Gunnar Axén har tidigare arbetat med lobbying, kriskommunikation och public affairs. Genom denna rekrytering är Ullman PR ännu starkare inom sitt segment.

Under hösten gick Ullman PR även ut med att fler kunder valt Ullman PR som sin byrå:

SIP Homes Scandinavia, som har som affärsidé att producera premiumhus till priset av ordinare villor, och har byggt fastigheter i Sverige, Finland och i Marbella i södra Spanien. 
Sveriges Företagshälsor, som är företagshälsovårdens branschorganisation som arbetar för att säkerställa en god kvalitet på Sveriges företagshälsor. 
WED-förbundet, som är en patientorganisation som hjälper människor drabbade av den kroniska neurologiska sjukdomen Willis-Ekbom Disease, som tros ha drabbat ca. 7 procent av Sveriges befolkning. 

Efter ett fullspäckat år med nya medarbetare, kunder och case så ser Ullman PR nu fram emot ännu ett fantastiskt år.  Hur 2019 kommer utmynna sig är ännu inte säkert, och i ett medielandskap i förändring och politiskt läge i ständig rörelse är ingenting självklart och Ullman PR står självsäkra och ödmjuka inför de utmaningar att vänta.