Digital PR och marknadsföring 

En digital närvaro är viktigt - det är ingen nyhet. Vi hjälper därför våra kunder att genom digitala kanaler hitta nya kunder samt att upprätthålla goda relationer med befintliga. Nedan följer exempel på aktiviter som vi kan hjälpa er med:

Arenaskapande
Vi hjälper till att skapa en plats dit många vänder sig för att söka information och inspiration. Det kan vara både via egna kanaler i sociala medier eller hemsida och blogg.

Content marketing
Vi hjälper till att skapa storytelling och ge era läsare viktig information och nyheter.

E-postmarknadsföring
Genom att utforma nyhetsbrev och olika direktreklamkampanjer kan vi hjälpa er att nå era kunder vid fler tillfällen och på rätt sätt. Vi påminner dem om att ni finns samt levererar ett mervärde genom matnyttig information. Flödena och beteendet analyseras sedan för att optimera kampanjerna.

Innehållsoptimering
Vi hjälper er att få till bra och säljande innehåll genom texter med rätt innehåll, längd och busdkap. Vi hjälper även till med rätt bilder och symboler.

Konverteringsprogram och landningssidor
Vi hjälper er att konvertera fler besökare till er hemsida eller specifika landningssidor genom olika marknadsföringsinsatser och PR-aktiviteter.

Leadmagneter och listbygge
Vi hjälper er att bygga listor på prospekts och intressenter med hjälp av olika medel.

Omvärldsbevakning och analysering
Vi hjälper er att analysera marknaden och omvärlden. Genom ständig omvärldsbevakning och analys av olika strömmar kan er hemsida och era tjänster/erbjudanden optimeras. Dessa görs i syfte att påverka men också för att förstå hur målgruppen resonerar och uppfattar verkligheten.

Showroom
Vi hjälper till med bilder och utlåning av produkter till media och stylister. Antingen via vårt eget digitala showroom eller som presskontakt på våra kunders hemsidor. 

Upprampning
Vi hjälper er att skapa virala loopar. Genom att öka sammankopplingen på alla olika kanaler kan fler och rätt följare nås. Detta kan uppnås både via olika annonseringsprogram men även genom att arbeta smart med kundens egna kanaler.