Kreativ direktreklam 

 
kul direktreklam
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Direktreklam och utskick är väldigt svåra att lyckas nå igenom bruset med. Mailboxen hopas av en massa säljmail och posthögen fylls av fina broschyrer av företag som vill sälja sina produkter. Dessa hamnar oftast direkt i papperskorgen.
Vi hjälper ibland våra kunder med kreativa utskick och blev därför idag extra glada när vi själva mottog ett kreativt utskick som fick oss att haja till och faktiskt bli nyfikna på vad som stod i brevet. 
 
Detta tillhör Prioritet Finans, som har använt sig av en plastpåse som posten brukar lägga brev i som har förstörts i posthanteringen. Det går inte att läsa lappen som ligger i då den är helt ihopknycklad - något som direkt gör att vi måste öppna påsen och kolla vad som faktiskt står där. 
 
På själva pappret när det öppnas står det: "Är det så här banken behandlar din ansökan om checkkredit?". Detta är ett mycket bra exempel på kreativt utskick som skapar nyfikenhet och får mottagaren att läsa budskapet. 
 
Tummen upp säger vi. Vad tycker ni?