Ullman PR & Marknadsföreningen i Stockholm håller debatt i Almedalen om mediadrev 



HUR LÅNGT FÅR TIDNINGARNA GÅ & VEM BESTÄMMER NÄR DET ÄR NOG?
EN DEBATT OM MEDIEDREV
 
Barnprogramledaren Ola Lindholm surnade till efter kokainskriverierna – och valde att försvara sig på sin nyskapade blogg, där han också passade på att svartmåla journalistkåren. Kungen önskar säkert att han kunnat varit lika frispråkig det senaste året. Många är de som anser sig utsatta för mediedrev – finansmän, atleter, artister och politiker. Har medierna blivit hårdare och okänsligare i sin bevakning – eller bara bättre? Har kändisarna blivit kinkigare? Hur mycket måste man utstå som offentligt person och vilka tabbar får man verkligen inte begå? Hur gör man egentligen när man utsätts för ett drev? Finns det något sätt att säga stopp och lägga locket på?
 
Tillsammans med Marknadsföreningen anordnar Ullman PR en debatt om detta ständigt aktuella ämne. I debatten deltar Expressen chefredaktör Thomas Mattsson, som ofta funnit sig i situationer där han kritiserats och fått stå till svars för tidningens publicistiska beslut, hovets presschef Bertil Ternert, hovreportern Daniel Nyhlén som bevakat kungafamiljen under deras mest turbulenta år, PR-konsulten Staffan Dopping som det stormade kring flera gånger under hans tid på Försvarsmakten, Mia-Marie Hammarlin, lektor vid  institutionen för Kommunikation och Medier på Lunds Universitet som forskat kring drev och dess påverkan på den drabbade samt Edvard Unsgaard, grundare och senior konsult på Nordic Public Affairs och tidigare pressekreterare åt statsminister Fredrik Reinfeldt. Han hamnade i blåsväder efter en statusuppdatering på Facebook, där han gav en egen tolkning av regeringens arbetslinje.
Moderator för debatten är Harald Ullman, PR-rådgivare på egna byrån Ullman PR.
Debatten äger rum tisdag den 5:e juli kl. 14.00 -17.00 på Hamnplan i Ullman PRs innovationstält på Gotland. Efterföljande mingel!
 
VARMT VÄLKOMMEN!