NÄR MEDIEDREVET GÅR - VAD GÖR MAN 

 

När drevet går

 

 
DEBATT: NÄR MEDIEDREVET 
GÅR - VAD GÖR MAN

Intressanta och välkända människor som utsatts för drev tillsammans med vassa journalister får diskutera fenomenet drev och medias många gånger brist på sanningslidelse och alternativa tolkningar.
 
I PANELEN:

Lars Adaktusson - Journalist och programledare för Adaktusson på TV8. Tidigare nyhetsankare på Aktuellt, programledare för Agenda och reporter vid Ekoredaktionen.
 
Cecilia Stegö Chilò - Kulturminister under 10 dagar i regeringen Reinfeldt. Avgick på grund av ett massivt mediedrev som bland annat gick under namnet Ministeraffären. Idag PR-konsult på Springtime.
 
Staffan Dopping - Före detta journalist som bland annat jobbat på TV4 och SVT som nyhetsankare samt på Sveriges Radio. Därefter informationschef på Försvarsmakten, idag frilansande kommunikationskonsult. Har ”hängt på” drev i egenskap av journalist samt blivit utsatt för drev när Försvarsmaktens värdegrundsprojekt ifrågasattes.
 
Stig-Björn Ljunggren - Skribent, konsult, föreläsare och proffstyckare. Kolumnist i ett flertal tidningar och PR-konsult på Sund kommunikation. Har varit utsatt för ett mindre drev för att han myntade ordet ”Hängbröstvänstern”. 
Varmt välkommen önskar vi på Ullman PR 
 

Succé för ullman PRs seminarium om mediedrev 

Seminarium

 
Intresset för debatten om mediedrev var enormt, lokalen som rymde 200 personer var överfull och långt ifrån alla som ville lyssna fick plats.
 
Medverkande var Staffan Dopping, Lars Adaktusson, Cecilia Stegö Chilò och Stig-Björn Ljunggren. Moderator var Harald Ullman. Panelen diskuterade sina egna erfarenheter av drev, där Stegö som varit utsatt för det största drevet tog mest plats. I publiken fanns en mängd journalister som inte heller var sena med att ge sig i kast i debatten.
Förra året anordnade Ullman PR en debatt om journalismen under Almedalsveckan, som även den lockade en stor publik.
- Det här visar att journalistik behöver diskuteras, de flesta har en åsikt om journalistikens roll men ändå ser vi lite av den typen av diskussioner i Almedalen. Ullman PR kommer att ta upp ämnet journalistik även under nästa års Almedalsvecka, säger Harald Ullman som är VD för Ullman PR.

För mer information, kontakta
Malin Otterström: 0739 62 88 77

Högsta betyg för PR-kursen på Folkuniversitetet 

 
Kursen i strategisk PR som arrangerats på Folkuniversitetet i Stockholm i samarbete med Marknadsföreningen har nu avslutats för denna gången. Harald Ullman som är lärare i kursen kammade genom en utvärdering från deltagarna hem högsta betyg.  
 
Kursen som innehöll moment som Så fungerar medierna, Internet som PR-kanal, PR-planen och Mediekrishantering beskrevs av elverna som entusiasmerande och engagerande. Betyget för kursen slutade på fyra av fyra möjliga.
 
Under våren 2010 kommer kursen att hållas ännu en gång på Folkuniversitetet i Stockholm i samarbete med Marknadsföreningen med Harald Ullman som lärare.